Skip to content

Ważny komunikat w sprawie nie wypłaconych świadczeń 500+

Zawiłości terminów składania wniosków, rozpatrywania i rozliczania 500+ nadal budzą wiele wątpliwości wśród rodziców ubiegających się o świadczenie. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydał komunikat w tej sprawie, wyjaśniając dokładnie jak daty te mają się do siebie w okresach rozliczeniowych 2021/2022 oraz 2022 i 2023.

W komunikacie wyjaśniono, że wszystkie wnioski zarejestrowane między 1 kwietnia a 31 maja 2021 roku będą rozpatrywane między 1 września 2021 roku a 1 stycznia 2022 roku. Wszystkie wnioski zarejestrowane pomiędzy 1 czerwca a 31 sierpnia 2021 r. zostaną rozpatrzone pomiędzy 1 stycznia 2022 r. a 30 czerwca 2022 r. Wszystkie wnioski zarejestrowane pomiędzy 1 września 2021 r. a 31 grudnia 2021 r. zostaną rozpatrzone w okresie od 1 lipca 2022 r. do 30 września 2022 r.

Dodatkowo wszystkie rozliczenia muszą być zakończone najpóźniej do 30 listopada 2022 roku, jeśli zostały zarejestrowane po 31 października 2021 roku (a przed 30 listopada 2022 roku), natomiast te zarejestrowane po 30 listopada 2022 roku muszą być rozliczone najpóźniej do 31 grudnia 2023 roku.

W pierwszej połowie 2021 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych przelał na konta rodziców ponad 5 mld zł na 7,2 mld dzieci.

Resort wciąż nie zakończył weryfikacji wszystkich złożonych wniosków, ale zapewnia, że świadczenia – w tym wyrównania – zostaną wypłacone w terminach określonych prawem.

Osoby, które otrzymały świadczenie wychowawcze 500+ na dzieci urodzone w pierwszej połowie 2022 r. na okres zasiłkowy 2022/2023, a nie otrzymały jeszcze świadczenia za rok 2021/2022, otrzymają informację o przyznaniu świadczenia do końca lipca 2022 r. – poinformował ZUS.

Rekompensaty za nowo narodzone dzieci będą przekazywane na konta rodziców w terminie ustalonym dla ich poprzedniego okresu rozliczeniowego.

ZUS 500 plus kontakt to wygodny sposób kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Doświadczeni doradcy infolinii służą pomocą klientom we wszelkich kwestiach związanych z zakresem obowiązków ZUS. Kontakt telefoniczny to także jeden ze sposobów rejestracji na wizytę w wybranych oddziałach urzędu. Wszystkie zainteresowane podmioty mogą prowadzić merytoryczne rozmowy za pośrednictwem infolinii ZUS. Sprawdź również inne numery telefonów ZUS, aby porozmawiać z infolinią w określonym celu.

3 komentarze

  1. Krzysiek
    3 sierpnia 2022 @ 10:28

    Rozumiem, że ZUS ma dużo spraw, ale nie rozumiem, dlaczego w tych terminach wypłaca świadczenia 500+.

    Wygląda na to, że ciężko byłoby ZUS-owi wypłacić wszystkie te świadczenia w czasie, o który są proszeni.

  2. Tomek
    3 sierpnia 2022 @ 10:29

    Wydaje mi się, że ten system nie działa. Kuleje ta polityka wypłat:(

  3. Natalia
    3 sierpnia 2022 @ 10:31

    Ja powiem Wam, że tak się dzieje i ZUS współpracuje z obywatelami. To pokazuje, że rząd ciężko pracuje, aby każdy obywatel miał dostęp do swoich praw.

Dodaj komentarz