Skip to content

Raport popularności platform streamingowych

 Nowy raport dotyczący platform streamingowych w Polsce nie pozostawił złudzeń: czerwcowy debiut Disney+ okazał się strzałem w dziesiątkę. Pierwsze miejsce nadal należy jednak do Netflixa, a znaczące spadki notują Player i TVP VOD.

Niespełna miesiąc temu doczekaliśmy się długo oczekiwanego startu Disney+ w Polsce. W ciągu pierwszego tygodnia serwis odwiedziło ponad 1,2 mln osób, co okazało się świetnym wynikiem. Jak się okazuje, reszta czerwca nie wyglądała gorzej, co właśnie potwierdziły wyniki badania Mediapanel opisane przez redakcję portalu Wirtualne Media.

Stranger Things 4 Netflixa to ogromny hit, a serwis streamingowy ułatwia fanom bycie na bieżąco ze wszystkimi nowościami. Oprócz oficjalnego konta serialu na Twitterze Netflix ma również dedykowaną stronę, na której można znaleźć wszystkie potrzebne informacje o serialu – w tym ranking najpopularniejszych serwisów streamingowych w USA.

Ranking otwiera – jak zwykle – platforma Netlifx, którą w czerwcu odwiedziło około 13,51 mln internautów (45,41 proc. zasięgu). Spędzili na niej średnio 5 godzin i 17 minut, co również jest najwyższym wynikiem wśród wszystkich badanych serwisów. Mówimy tu o zysku 72,1 tys. konsumentów – wygląda więc na to, że mało kto zdecydował się na anulowanie subskrypcji w oczekiwaniu na drugą część czwartego sezonu Stranger Things 4.

Nie jest zaskoczeniem, że HBO Max jest drugim najpopularniejszym serwisem streamingowym w Stanach Zjednoczonych. To naturalne: przy średnim czasie korzystania wynoszącym 46 minut widać, że ludzie spędzają więcej czasu na oglądaniu filmów i seriali na HBO Max niż na jakiejkolwiek innej platformie streamingowej.

Podium zamyka Disney+, który zadebiutował w połowie czerwca. Nową platformę odwiedziło w czerwcu 3,69 mln internautów, którzy spędzili na niej średnio po 2 godziny i 5 minut. Nie ma oczywiście porównania z poprzednim miesiącem, ale wynik platformy jest godny uwagi z prostego powodu – jej start miał miejsce dopiero 14 dnia miesiąca. Mówimy więc o zdobyciu 12,40 proc. zasięgu w ciągu zaledwie dwóch tygodni. Jeśli ten trend się utrzyma, to już za miesiąc HBO Max spadnie w rankingu o jedną pozycję.

Podobnie jest z cda premium kontakt telefoniczny – tutaj możemy mówić o 2,53 mln użytkowników (8,51 proc. zasięgu) i 41 minutach średniego użytkowania. W tym przypadku również na próżno szukać wzrostów – zanotowano straty rzędu 308,4 tys. internautów.

Wpływ platformy Disney+ zobaczymy pewnie dopiero za kilka miesięcy, ale już teraz widać, jak duże jest zainteresowanie tą usługą w naszym kraju. Nic dziwnego, musieliśmy na nią czekać prawie 3 lata.

Wraz z uruchomieniem tej usługi streamingowej Disney stawia na nową generację klientów, którzy chcą czegoś więcej niż tylko internetowej wersji swoich ulubionych filmów i programów telewizyjnych. Firma chce stworzyć cyfrowy serwis, który będzie oferował oryginalne treści, ekskluzywne prawa, interaktywne funkcje i streaming na żywo.

3 komentarze

  1. Tomek
    11 lipca 2022 @ 16:43

    Cieszę się, że zajmuje tak wysokie miejsce w badaniu platform streamingowych. To wielkie osiągnięcie i wiem, że jest to zasługa ciężkiej pracy zespołu.

  2. Jacek
    11 lipca 2022 @ 16:43

    To super, że widzę Netflixa na szczycie tej listy.

    Myślę, że to wspaniałe, że udało im się utrzymać na szczycie, nawet przy całej konkurencji w przestrzeni streamingowej.

  3. Marek
    11 lipca 2022 @ 16:44

    Fajnie jest zobaczyć ten ranking platform streamingowych. Ja jestem zadowolony.

Dodaj komentarz